Snappy comeback

"Do you have a problem?"

Hon spänner ögonen i mig, och jag tänker ja, I have a fucking problem. Du och din störiga kompis står och armbågar mig i ryggen när jag försöker dansa och jag fattar att du tycker att ni är asheta och äger hela dansgolvet, men vi fula miffon måste också få plats här, din jävla subba.

Men så kan man ju inte säga. Så jag rynkar på pannan och ser konfunderad ut och svarar "Err, nooo...?" innan jag vänder mig om och fortsätter dansa.

Det är vad jag kallar en snappy comeback.

Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Aaah!!! Jag Hatar att man aldrig har mod nog/kan avsäga sig sina svenska gener för att fräsa vad man egentligen tänker i sådana situationer. Snorre är ju en helt annan femma, precis som alla andra skåningar saknar han helt och hållet hämningar. Men då får man istället stå och klappa honom lugnande på armen, som om han varit en häst som blivit skrämd av en lastbil typ. Men ja, iofs, det har ju inte Enbart med mod att göra heller, oftast blir man helt enkelt så ställd av deras fräckhet att man inte får fram något annat än "FFLLAMMPH!!!! Jag ber om ursäkt för att jag finns!"

2008-05-23 @ 11:19:55
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: Lucy

Ivona: Haha, ja men dels för att hon pratade engelska med mig, och dels för att jag ärligt talat inte fattade vad jag hade gjort. Det var ju hennes kompis som körde in sina sylvassa armbågar rakt i min stackars rygg!

2008-05-24 @ 21:37:46
URL: http://livetenligtlucy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0