Sju sorters kakor, my ass



Idag har jag haft brutalt tråkigt. Detta har resulterat i att jag har städat skafferiet. Eftersom ingenting roligare hände efter att jag var klar med skafferistädandet så tvingar jag er att se hur fint och prydligt vi ha i vårt skafferi numera. Före-bilder kan dra hell (det pendlar alltid mellan att se förjävligt ut till att vara Martha Stewart-rent hemma hos oss, så är det när man är smått maniskt till sin läggning), så här såg det ut när jag varit präktig och jävlig och sorterat ut allt som passerat bäst före-datum eller samtliga mögelstadier och hällt över i mina nyinförskaffade plåt- och glasburkar.

Ja, och längst upp ja - insidan av skafferidörren. Hemma hos andra hänger det fiffiga recept och inspirationsbilder ur typ Buffé eller Allt om mat, hemma hos oss hänger det två vilsna pingviner och en desperat lapp till mig själv om att för i helvete i jävlar käka mer frukt. Som att det skulle hända.

Nu firar jag med ett glas cola, hurra för fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0