Det är så jämställt och bra här i Sverige

Aftonbladet skriver att det finns ett nytt preventivmedel för män - en p-stav som stoppar spermieproduktionen - men att läkemedelsföretaget har lagt ner projektet eftersom det inte finns något intresse för en sådan produkt på marknaden.

Är jag förvånad? Inte ett jävla dugg. Klart att grabbarna inte vill stoppa i sig hormoner och shit om de inte behöver. Det kan tjejerna syssla med och få blodproppar och cystor på äggstockarna. Tjejerna kan ta smällen med depressioner och viktökning och humörsvängningar.

För det är ju lite mer tjejernas ansvar, att ge fan i att bli på smällen. Det har man ju fått lära sig i skolan.

(Jag gillar hur artikeln ligger under sidan "KVINNA" på Aftonbladet dessutom. Bravo.)

Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Det är ju helt sanslöst faktiskt. Fast iofs kör jag fortfarande på att min karl minsann får suit up eller vara utan (och ibland både och, hahaha!). Fast jag fick höra att p-pillren faktiskt skulle ta död på cystorna, de sträckte sig till och med så långt som att säga att det var det enda botemedlet, meeeeeeeen. Hellre cystor än hjärnblödningar. Hell, hellre cystor än ytterligare viktuppgång, ha ha ha!!!!!

2008-06-13 @ 00:48:03
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: jag

pff killar tarfan hormoner. Jag stoppade en spruta i röven fylld av testosteron häromdagen senast. Men inte för att stänga av spermieproduktionen utan bara för att bygga muskler (även om det är en bieffekt). En P-stav för män har ingen jävel hört talas om tidigare. Innan du leker tjurig kärring kanske du borde fundera på vad organon pysslar med (de tillverkar förövrigt största delen av steroiderna vi kroppsbyggare tar). De är bara för lata för att bygga upp en ny marknad, marknadsföra och skapa ett behov. De orkade väl inte göra den investeringen. Men hade de satt igång hjulen på det projektet hade vi alla varit lite jämställdare. Ibland måste man tjata via annonser tills det hädner något. Hade det här kommit ut på marknaden hade preventivmedel varit jämställt inom 10år. MEN DÅ HAR PATENTEN GÅTT UT!

2008-06-13 @ 00:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0