Vad hände med empati?

Alltså, jag känner väl inga större sympatier med Blondinbella i vanliga fall. Hon är mycket käft och lite hjärna, precis som det brukar vara när man är typ sjutton och inte har insett att man inte vet bäst om allting jämt och ständigt. Förhoppningsvis så kommer hon till den insikten förr eller senare, men för tillfället är hon förlåten eftersom hon är så ung som hon är.

Däremot så äcklas jag något fruktansvärt av alla människor som har mage att påstå att det övergrepp hon blev utsatt för på sin semester i Rimini bara är påhittat för att få PR. Vad fan är det för fel på er?

Den fjortonåriga tjej som påstår detta i sin blogg må ju på samma grunder som Bella vara förlåten för sitt ovett, men ni vuxna människor som sitter och eldar på henne i kommentarerna?

Vad fan är det för fel på er?

Är ni helt jävla inkapabla att känna empati?

Ingen utom Bella själv och den som utsatte henne för övergreppet kan svara på om det faktiskt hände eller inte, men om det här är det hjärtlösa och vidriga sätt som ni behandlar andra människor som har blivit utsatta för övergrepp på så är det fan inte konstigt att så få vågar anmäla våldtäkter och andra sexuella övergrepp. Det är så sanslöst vidrigt att jag vet inte vad.

(Hanna Fridén har skrivit bra om samma sak. Läs.)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag gillar verkligen inte Blondinbella, men jag skulle aldrig nånsin få för mig att misstro det hon sagt om övergreppen. Aldrig.

2008-07-29 @ 23:38:29
URL: http://www.pyttesyster.com/blog
Postat av: Lucy

Lisa: Nej, visst är det sjukt hur folk håller på? Ofta att man hittar på en sån grej för PR och sedan tar bloggpaus? Helt befängt. Man får ju tycka vad man vill om Blondinbella, men man kan ju inte låta sina antipatier springa iväg med en och anklaga henne för att ljuga för det. Då är man fan inte riktigt friskt i huvudet.

2008-08-03 @ 00:45:08
URL: http://livetenligtlucy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0