Rubrik var det ja

En del människor har under mitt liv försökt övertyga mig om att gud finns med motiveringen att allting är så smart uttänkt i naturen att det inte kan ha uppkommit av sig självt, men ärligt talat vill jag inte att gud ska finnas om det är han som har kommit på det här med visdomständer eftersom den som kom på visdomständer måste vara en outsägligt ond och jävlig varelse. Jag tycker det räcker alldeles tillräckligt med den mänskliga ondska som finns, thank you very much...

Ont så inihelvete gör det i varje fall. Vid fikat igår fick jag smälta den mjuka pepparkakan med mitt saliv och svälja istället för att tugga, och jag misstänker att mamma kommer att få puréa fläskfilén och pommes friten vi ska käka till middag idag.

Annars - besöket på returmarknaden kammade jag noll på, min helhjärtade satsning på frukostrutiner ger resultat och igår läste jag ut "På Chesil Beach" av Ian McEwan och den var snorbra.

Kafka ligger fortfarande orörd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0