Vägar till Lucy

Statistiknörd som jag är har jag ett konto på Google Analytics, som är ett verktyg för att mäta just webbplatsstatistik. Där kan se var ens besökare kommer ifrån och hur ofta de kommer tillbaka, men roligast av allt - vad folk har googlat för att hamnat här. För att hjälpa alla vilsekomna själar där ute tänkte jag att jag skulle välja ut mina favoriter och dirigera om dem till en lämpligare kunskapskällor:

grävling bajs: Nu hittar jag tyvärr ingenting om just grävlingens bajs, men jag skulle tro att det är smartare att söka på "grävling spillning" eftersom det är oftast det man kallar djuravföring i mer formell text. Wikipedia har en utförlig beskrivning av grävlingar, där det bland annat står att läsa att "Grävlingen har i vissa länder dåligt rykte. Att kalla någon för grävling i Frankrike är en förolämpning, där betyder grävling en man som är lite dum, lyssnar på alltför hög musik och försöker ragga upp kvinnor". En alldeles utmärkt synonym för en stekare, med andra ord!

låsa upp bankdosa: Knalla ner på banken, ställ dig i kö och be den snälla banktjänstemannen att låsa upp din bankdosa.

numa numa: Klipp finns på youtube. Snubben heter Gary Brolsma och varför varför VARFÖR han spelade in det här klippet och la upp det så att folk kunde se är fortfarande ett olöst mysterium. But then again, det är fan både Stina-Lees och Kissies videobloggar också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0