Samtalsämnen

Saker som man kan diskutera över några glas vin och saltinerkex med mögelost:

- Kombinationen sex och skor.
- Vad som är äckligast att kräkas upp (blåbärssoppa blandat galla ligger bra till).
- BAJS. Och inte i bemärkelsen feministisk handling, Pisse-Nisse. Det var ingen av oss som hoppade upp på bordet, slet av någon stackars killes kuk och skrek "I'm a woman, see me bajs!". Nepp, bara gaser, förstoppningar och diarrér. Skandalöst något så fruktansvärt... Det här kommer det att komma intressanta googlingar på.
- Skitmänniskor. Alltifrån puckade korridorskillar som tror att alla andra är hans mamma och ska plocka upp efter honom till drama queens på jobbet och bloggerskor vi avskyr. Världen är full av skitmänniskor, det står i varje fall klart.
- Världssmärta. För att ibland känner man bara en sån sorg över hela världen. Det är synd om människorna. Till och med skitmänniskorna ibland. Såna gånger brukar åtminstone jag lägga mig i sängen och storgråta en stund.
- Att det kryllar av mama's boys och att vi har varsin på kroken som förväntar sig storslaget beröm för att de, säg, har diskat. Eller lyckats tvätta en tvättmaskin utan att allting blivit grisskärt. Det är roligt. Hur vet jag inte, men någon gång kommer jag nog se det komiska i det.
- Att det fan inte kostar någonting att vara trevlig mot folk även fast man inte känner dem. Det krävs liksom jävligt lite för att göra någons dag. Smila upp sig lite för fan.

En bra kväll. Såna gillar vi. Men nu avstår jag vinet ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0