Hjärtsnörp

Jag har hittat världens finaste kjol. Inte på second hand. Där hittade jag ingenting alls, förmodligen för att jag inte hade Mia med mig (hon brukar ge god shoppinglycka). Nej, på Monki.

Jag är helt klart en Monkitjej. Jag reflekterade inte över det innan jag klev in på Monki idag, men allt jag har på mig för tillfället är Monki. Nästan varenda kjol jag har är Monki. Många av mina t-shirts är Monki. Monki, Monki, Monki.

Men det är jävligt svårt att inte gilla Monki. Särskilt när man hittar en riktig drömkjol för 300 pix. Svart med snörning i midjan. Sån där som passar till typ fucking allt. En sån man ser och vet att den kommer att bli ett riktigt favoritplagg som man förmodligen kommer att älska och bära i massvis med år. Perfekt.

Tog dock inte med mig den hem, trots de 300 som låg och glimmade på mitt bankkonto. Nej, nej. Jag var vuxen och mogen. Jag bestämde mig för att diskutera saken med M som har fått dra det stora ekonomiska lasset i sommar hemma hos oss. Så jag la undan den till imorgon. Så nu väntar jag på att M ska sluta. Jag ska smöra lite med köttbullar och potatis med brunsås och lingonsylt till middag.

Jag kanske inte BEHÖVER en till kjol, jag har flera stycken fina som det är. Men jag vill. Jag vill, jag vill, jag vill!


Kommentarer
Postat av: Ivona Tinkle

Herregud vad vuxet (och tråkigt) av dig!!! Sån där kärlek vid första ögonblicket ska man aldrig tacka nej till. Själv har jag dyrt och heligt lovat att absolut inte köpa de affischer jag hade tänkt inreda rummet på Fridhem med, för då kommer Snorre inte att betala halva nedresan... Hehe. Jag ska naturligtvis köpa dem ändå, bara inte berätta om dem för honom. Kommer bli ett ögonblicks konstig tystnad när han kommer och hälsar på, hehe.

2008-08-06 @ 16:56:45
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: Lucy

Ivona: Haha, hoppas att inte Snorre läser här då. Nu har jag faktiskt pratat med M och han tyckte jag var knäpp som ens frågade. Så imorgon blir den min!

2008-08-06 @ 17:11:10
URL: http://livetenligtlucy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0